Projekti razvoja aplikacij in video iger naših študentov

 

2023

Gregor Janez Grajzar, Razvoj NSP rezervacijske platforme za restavracije, diplomska naloga (oktober 2023)

Mentor: prof. dr. Srđan Škrbić, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V diplomski nalogi predstavimo širši proces izdelave mobilne aplikacije skozi oči nepretrganega razvojnega cikla. Naloga se dotakne sodobnih raziskovalnih korakov na začetku procesa, kot so odkrivanje prilike in vrzeli v potrebah potencialnih uporabnikov, načrtovanje NSP (najosnovnejšega sprejemljivega produkta oz. angl. MVP) in prototipiranja ter se nadaljuje v tehničnem delu s tehničnimi premisleki, izgradnjo podatkovnega modela ter izdelavo strežniške in mobilne aplikacije. Končna rešitev obsega strežniško aplikacijo z uporabo načrtovalskih vzorcev v objektno orientiranem okolju PHP, na katero se povezuje React Native mobilna aplikacija. V procesu sodeluje zunanja storitev za overjanje uporabnikov Firebase auth. Predstavimo sodoben način razvoja strežniških aplikacij z MVC modelom in usmerjanjem zahtevkov.

Razvoj mobilne igre v razvojnem okolju Unity, Gregor Vrtič, diplomska naloga (september 2023)

Mentor: pred. Peter Zupančič, mag. družb. Inf, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Izdelava samostojne video igre z omejenimi sredstvi ali tako imenovane »Indie game« (ang. independent video game) zahteva od programerja zelo širok nabor znanja, katerega mora združiti v celoto. Kadar gre za programerjev prvi projekt, predstavlja izziv že to, kje začeti in katero programsko opremo uporabiti ter kako različne elemente združiti v celoto. Pri tem je potrebno upoštevati dejstvo, da je cilj projekt izpeljati in izvajati brez stroškov ter v uporabniku prijaznih programskih okoljih, kjer delo in navodila ne bodo zahtevna. Za dosego zadanega cilja bomo s to diplomo uporabili znana brezplačna orodja, ki jih bomo uporabljali po navodilih iz literature. Podali se bomo na samostojno pot v smislu »Indie game« razvijalca ter izdelali video igro za izbran operacijski sistem.

Razvoj proceduralne generacije v okolju Unity, Aljaž Blatnik, magistrska naloga (julij 2023)

Mentor: izr. prof. dr. Blaž Rodič, magistrski študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V magistrski nalogi opišemo in razvijemo proceduralno generacijo v razvojnem okolju Unity. V prvem delu naloge raziščemo zgodovino razvoja proceduralne generacije ter nato primerjamo tri aktualne igre, ki uporabljajo proceduralno generacijo, vendar pa se med seboj razlikujejo po obsežnosti uporabe proceduralne generacije. Nato vse izmed aktualnih iger primerjamo med seboj ter tudi s približki, ki ne vsebujejo proceduralne generacije. V zadnjem delu teoretičnega dela opišemo uporabljena orodja za lasten razvoj proceduralne generacije. Na koncu predstavimo še dva sistema proceduralne generacije, ki jih razvijemo sami. Prvi pristop uporablja algoritem naključne hoje, medtem ko drugi pristop za osnovo uporablja Perlinov šum. Opišemo tako delovanje posamezne proceduralne generacije kot tudi programsko kodo ter nato predstavimo še lastne ugotovitve.

Janez Bučar, Razvoj mobilne aplikacije za preverjanje znanja učencev osnovnih šol, diplomska naloga (junij 2023)

Mentor: izr. prof. dr. Pavle Boškoski, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V diplomski nalogi predstavljam rešitev za skupinsko ocenjevanje na terenu ter spodbujanje učencev, da bi reševali matematične ali druge naloge. Učitelji lahko uporabijo postaje na zanimivih lokacijah s poljubno tematiko, skupaj z nalogami za to postajo. Naloge so tematsko povezane z lokacijo in otroci lahko do njih dostopajo preko mobilne aplikacije na svojih pametnih telefonih. Naloge bodo imele tri težavnostne stopnje in bodo odklenjene le, ko otroci dosežejo določeno razdaljo od postaje. Rešitve bodo shranjene v lokalno podatkovno bazo na napravi, rezultati pa bodo vidni na posebnem zaslonu s pregledom vseh rezultatov, kar bo omogočilo učiteljem hiter in preprost pregled rezultatov na koncu ekskurzije. Aplikacija bo izdelana v programskem okolju Android Studio z uporabo MVVM modela in ROOM knjižnice za ORM.

Alen Šober, Izdelava mobilne aplikacije Showatch, diplomska naloga (junij 2023)

Mentor: pred. Peter Zupančič, mag. družb. inf, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

V diplomski nalogi smo s pomočjo člankov raziskali pomembne lastnosti, brez katerih mobilna aplikacija ne more biti uspešna. Raziskana so tudi vsa orodja, ki so bila med pripravo naloge. Naloge vsebuje opis celotne izdelave žičnega modela, prototipa, ki vsebuje vse končne funkcije in celoten videz končne aplikacije, ter izdelavo aplikacije, ki je razvita s pomočjo orodja React Native. Aplikacija omogoča uporabnikom izbiro priljubljenih serij, označevanje pogledanih epizod, uporabo svojega profila, samodejno priporočilo serij in še nekaj drugih funkcij. Aplikacija je kreirana s pomočjo orodja React Native, ki je zelo popularno in omogoča izdelavo aplikacije za več operacijskih sistemov. Zadnji del naloge vsebuje prikaz rezultatov ankete, ki so jo izpolnili anketiranci, ki so aplikacijo testirali. Rezultati so predstavljeni s pomočjo grafov.

2022

Petar Burić, Razvoj aplikacije z uporabo platforme Mendix, diplomska naloga (oktober 2022)

Mentor: pred. Peter Zupančič, mag. družb. inf, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

Zavedamo se dejstva, da je življenjsko zavarovanje nujno za vsakega človeka in da je med mlajšimi generacijami manj razširjeno. Zato v nalogi predstavljamo razvoj aplikacije s pomočjo platforme Mendix, ki bo temeljila na integracijah s programsko opremo AdInsure, z namenom, da pokažemo, da se uporabnik o nakupu življenjskega zavarovanja lahko pozanima na hiter in zanimiv način. Predstavimo tudi uporabo tehnologije low-code in izpostavimo vse njene prednosti. V prvem delu naloge raziščemo povpraševanje ljudi po življenjskih zavarovanjih in konkurenco, ki je najprimernejša za razvoj aplikacije. Nato raziskujemo, kaj je tehnologija nizke kode in kakšen vpliv ima na razvoj programske opreme. V zadnjem delu teoretičnega dela opišemo tehnologije, ki se uporabljajo za uspešen razvoj aplikacije, s pomočjo katerih na koncu izvedemo načrtovanje in razvoj aplikacije.

Rok Mlakar, Razvoj spletne aplikacije za spremljanje prihodkov in izdatkov, diplomska naloga (oktober 2022)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

Cilj diplomske naloge je predstaviti razvoj spletne aplikacije za spremljanje prihodkov in izdatkov. V teoretičnem delu diplomske naloge najprej opišemo problematiko, ki jo s pomočjo aplikacije poskušamo rešiti. Pregledamo tudi obstoječe rešitve za naš problem in jih opišemo. Prav tako predstavimo uporabljene tehnologije pri razvoju aplikacije in zahtevane funkcionalnosti naše aplikacije. V empiričnem delu prikažemo načrtovanje in razvoj spletne aplikacije. Na koncu predstavimo delovanje spletne aplikacije in pregledamo možne dodatne funkcionalnosti, ki bi lahko še izboljšale našo aplikacijo.

Aleksander Podržaj, Razvoj spletne aplikacije za beleženje in upravljanje delovnega časa, dežurstev in dopustov, diplomska naloga (oktober 2022)

Mentor: pred. Peter Zupančič, mag. družb. inf, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V diplomski nalogi predstavljamo teoretično podlago in sam razvoj dveh aplikacij, ki pomagata podjetju elektronsko beležiti delovni čas. Hkrati pa bo omogočen tudi vnos dežurstev in dopustov. V teoretičnem delu raziščemo podobne rešitve in jih primerjamo med sabo. Nato sledi pregled spletnih tehnologij, za katere smo se odločili. Opišemo njihove prednosti, ki so hkrati tudi razlogi, da smo si jih izbrali. Predstavimo še način, na katerega smo zagotovili varnost uporabnikov, enostavno in hkrati učinkovito uporabniško izkušnjo. V empiričnem delu opišemo strukturo podatkovne baze, nato pa sledimo razvoju in opisujemo delovanje uporabniške in administratorske aplikacije. Predstavimo glavne strani in njihove funkcionalnosti. Pokažemo tudi delce kode, ki omogočajo delovanje posameznih komponent. S pomočjo slik pa pokažemo izgled uporabniškega vmesnika in prilagojeno postavitev elementov glede na velikost zaslona.

David Mužar, Razvoj spletne in mobilne aplikacije čakalna vrsta z orodjem react native za podjetje Fizioterapija Mužar, diplomska naloga (julij 2022)

Mentor: pred. Peter Zupančič, mag. družb. inf, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Aplikacija, ki smo jo izdelali v okviru diplomske naloge, je namenjena lažjemu urejanju, prijavi in pregledu čakalne vrste pacientov Fizioterapije Mužar, prav tako pa omogoča delavcu/ki manj motenj pri delu, saj se lahko pacient namesto telefonskega klica ali obiska v prostorih Fizioterapije Mužar prijavi na terapijo kar preko aplikacije. Predvsem pa je cilj diplomske naloge omogočiti lažje beleženje čakalne vrste in obveščanje pacientov o tem, kdaj pridejo na vrsto, saj to vzame veliko časa. Aplikacija omogoča enostavno naročanje na terapijo brez nepotrebnega fizičnega stika z delavko. Omogoča vpogled naročenega datuma in pacienta tudi obvesti, kdaj pride na vrsto, kar v procesu naročanja v teh časih (covid-19) pripomore k varovanju zdravja vseh udeleženih. Pomembno je tudi, da je aplikacija hitra, poceni za vzdrževanje in kar se da enostavna za uporabo, saj imamo veliko pacientov, ki so starejši od 50 let in so manj vešči uporabe mobilnih naprav in računalnikov.

Tadej Šteharnik, Razvoj spletne aplikacije za upravljanje kuharskih receptov in jedilnikov, diplomska naloga (junij 2022)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Zdrava, okusna in polnovredna varovalna prehrana je ključna za čim boljše počutje in varovanje zdravja stanovalcev v domovih za starejše. V delovni proces od sestavljanja jedi do kuhanja so vključeni različni profili zaposlenih. Problem se pojavi pri hitri in učinkoviti izmenjavi informacij. Cilj diplomske naloge je, predstaviti problem in izdelati spletno aplikacijo mojahrana.si, katere namen je načrtovanje jedilnika ter sestavljanje in vodenje kuharskih receptov. Aplikacija bo skrajšala postopek sestavljanja in popravljanja receptov, jedilnikov ter omogočila lažji način komunikacije med zaposlenimi.

Rene Verbanec, Razvoj prototipa aplikacije za spremljanje nogometnih tekem skozi oblikovanje uporabniške izkušnje, magistrska naloga (september 2022)

Mentorica: doc. dr. Urška Fric, magistrski študijski program Informatika v sodobni družbi
 

Mali nogomet predstavlja enega izmed bolj priljubljenih športov po svetu in v Sloveniji. Vsako leto samo v Sloveniji potekajo številna nogometna tekmovanja, ki pa se še vedno beležijo na list papirja. Za spremljanje nogometnih tekmovanj je bila v Sloveniji pred nekaj leti razvita namenska aplikacija VinicaRezultati, ki je sicer edina takšna aplikacija v Sloveniji, vendar ne prinaša zadovoljive uporabniške izkušnje. V magistrski nalogi smo zato izboljšali uporabniško izkušnjo za obstoječo aplikacijo s pomočjo šestih korakov oblikovanja uporabniške izkušnje po Donaldu Normanu. Rezultat teh korakov je izdelani prototip izboljšane aplikacije za spremljanje nogometnih tekmovanj. Pričakujemo, da bo s pomočjo izboljšane aplikacije spremljanje nogometih tekmovanj potekalo učinkoviteje in hitreje ter da jo bo v prihodnosti mogoče s prilagoditvami uporabiti tudi za preostale ekipne športe.

Jan Turk, Razvoj uporabniškega portala za dobavitelja energentov v arhitekturi mikrostoritev, magistrska naloga (april 2022)

Mentor:  izr. prof. dr. Borut Lužar, magistrski študijski program Informatika v sodobni družbi

Arhitektura mikrostoritev je eden od pristopov, ki ga lahko uporabimo pri razvoju aplikacije oziroma programske rešitve. Pri tem pristopu se aplikacije gradijo na osnovi manjših samozadostnih razdelkov (mikrostoritev). Na ta način lahko v organizaciji lažje razdelimo delo v razvojni ekipi, hkrati pa lahko razvite mikrostoritve uporabimo kot gradnike v prihodnjih projektih. V magistrski nalogi sem predstavil koncept mikrostoritev in opisal postopek razvoja uporabniškega portala, razvitega po tem arhitekturnem principu. Uporabniški portal uporabnikom zagotavlja prijavo preko sistema za enotno prijavo, po prijavi pa jim omogoča aktivacijo pogodbenega razmerja za dobavo energentov, preko katerega dobijo pregled nad porabo, stroški, naročili in drugimi podatki, vezanimi na njihova merilna mesta in pogodbena razmerja.

2021

Jaka Težak, Izdelava spletne aplikacije za spremljanje lokacije paketov v poštni poslovalnici, diplomska naloga (november 2021)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

V diplomski nalogi je predstavljen razvoj spletne aplikacije za potrebe podjetja Pošta Slovenije oziroma natančneje za potrebe poslovalnice Pošte Slovenije v Metliki. Spletna aplikacija ima več glavnih ciljev. Prvi cilj je olajšati delo poštnim delavcem s podajanjem informacije o lokaciji paketov v skladišču poslovalnice in tako zmanjšati časovni interval za izdajo paketa ter posledično povečati število strank. Drugi cilj je beleženje števila paketov z grafičnim prikazom, pri čemer je ta cilj namenjen predvsem vodji poslovne enote. V pričujoči nalogi so opisana programska orodja in spletne tehnologije, ki so bile uporabljene za razvoj spletne aplikacije, podana je tudi predstavitev razvoja aplikacije in prikaz končnega izdelka ter njegovo delovanje.

Nejc Razdrih, Oblikovanje interaktivnega prototipa mobilne aplikacije “Go inštrukcije”, diplomska naloga (julij 2021)

Mentor: dr. Janez Kolar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Kadar podjetje ponuja storitev prek spletne strani, se uporabniki hitro navadijo na njen izgled in uporabniško izkušnjo. Ključnega pomena je, da ob prehodu poslovanja na mobilno aplikacijo prenesemo vse tiste lastnosti, ki so jih uporabniki vzeli za svoje. Med njimi je treba izpostaviti celostno grafično podobo podjetja oz. izgled že obstoječe spletne strani in na drugi strani izgled mobilne aplikacije, ki je v nastajanju. Vidnost in prepoznavnost podjetja sta med bistvenimi lastnostmi. Zvesti uporabniki so navajeni na nek uporabniški vmesnik, ki se, če primerjamo spletno stran in mobilno aplikacijo, precej razlikuje. Uporabniški vmesnik mora biti uporabniku prijazen, s čimer je uporaba mobilne aplikacije enostavnejša, končni cilj uporabnika pa enostavno dosegljiv. V diplomski nalogi bomo teorijo celostne grafične podobe, uporabniških vmesnikov in uporabniške izkušnje prenesli v prakso ter spoznanja s teh področij združili v končni izdelek – interaktivni prototip mobilne aplikacije.

Razvoj igre v okolju Unity, Aljaž Blatnik, diplomska naloga (junij 2021)

Mentor: pred. Peter Zupančič, mag. družb. inf, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

V diplomski nalogi opišemo in razvijemo igro na temo piratstva v razvojnem okolju Unity. V prvem delu naloge najprej primerjamo in raziščemo konkurenčne produkte oziroma igre ter izpostavimo tiste elemente, ki najbolj pripomorejo k uspešnosti igre. Zatem primerjamo različna orodja za razvoj iger ter utemeljimo našo izbiro razvojnega okolja Unity. V zadnjem delu teoretičnega dela opišemo uporabljena orodja in tehnologije za uspešen razvoj samostojne igre. Na koncu predstavimo proces načrtovanja lastne igre, ki jo potem tudi razvijemo na podlagi izpostavljenih funkcionalnosti konkurenčnih iger. V proces vključimo vse korake, potrebne za uspešen razvoj igre, od začetnega načrtovanja do modeliranja in nato programiranja raznih funkcionalnosti v izbranem razvojnem okolju.

Rene Verbanec, Oblikovanje in implementacija grafičnega uporabniškega vmesnika ter razvoj spletne aplikacije Vinicarezultati, diplomska naloga (junij 2021)

Mentorica: pred. mag. Lidija Đikanović, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Cilj diplomske naloge je izdelava dobrega grafičnega vmesnika in modernizacija procesa beleženja statistike male nogometne lige z razvojem spletne aplikacije, kakor tudi ozavestiti uporabnike, kako pomembno je dobro planiranje in razvijanje grafičnega uporabniškega vmesnika pri razvoju spletnih aplikacij, ter predstaviti, katere tehnologije je potrebno uporabiti pri razvoju spletne aplikacije. V diplomski nalogi so predstavljeni principi in elementi dobrih uporabniških vmesnikov, tehnologije za razvoj modernih spletnih aplikacij ter opisana konkretna rešitev razvoja grafičnega uporabniškega vmesnika in spletne aplikacije Vinica Rezultati za ŠTD Vinica.

Golob Blaž, Razvoj mobilne aplikacije za vodenje evidence naročil, diplomska naloga (januar 2021)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

V diplomski nalogi raziščemo in opišemo razvoj mobilne aplikacije za operacijski sistem Android, ki bo ponudnikom lokalne pridelane hrane omogočala lažje vodenje evidence strank ter produktov. V teoretičnem delu bomo najprej opisali problem, s katerim se soočajo ponudniki. Predstavili bomo obstoječe rešitve, s katerimi že lahko rešimo problem. V zadnjem delu teoretičnega dela bomo opisali tehnologije, ki jih bomo uporabili pri razvoju. V empiričnem delu se bomo posvetili opisu načrtovanja aplikacije in razvoja. Na koncu bomo delovanje rešitve še predstavili.

Lukšič Miha, Predstavitev razvoja hibridne mobilne aplikacije z ogrodjem Ionic, magistrska naloga (junij 2021)

Mentor:  izr. prof. dr. Borut Lužar, magistrski študijski program Informatika v sodobni družbi

V diplomski nalogi predstavimo pojem mobilne aplikacije in med seboj primerjamo glavna tipa glede na način razvoja. Med drugim predstavimo in opišemo mobilne operacijske sisteme, njihovo zgodovino ter tržne deleže v zadnjem času. Nekaj besed posvetimo najbolj razširjenim ogrodjem in orodjem za razvoj mobilnih aplikacij, ki v zadnjem času pridobivajo veliko pozornosti. Nato podrobno predstavimo ogrodje Ionic, ki je namenjeno razvoju hibridnih mobilnih aplikacij, njegovo zgodovino, postopek namestitve, nekaj besed pa posvetimo še področju varnosti. Med seboj primerjamo prvo in drugo različico ogrodja na podlagi delovanja, zapisa programske kode ter prednosti in slabosti obeh. V drugem delu diplomske naloge predstavimo razvoj hibridne mobilne aplikacije mRehab, ki je razvita s pomočjo ogrodja Ionic. Namenjena je pacientom, ki potrebujejo proces rehabilitacije po kapeh, srčnih boleznih in podobno. Aplikacija omogoča izvajanje rehabilitacije na daljavo ob prisotnosti strokovnega osebja. Predstavimo še proces razvoja aplikacijskega programskega vmesnika na strežniškem delu aplikacije.

2020

Zupančič Jaka, Razvoj spletne ter mobilne aplikacije za digitalno zbiranje rastlin, diplomska naloga (oktober 2020)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

Tehnologija nam omogoča delo od doma, nakupovanje preko spleta in druženje s prijatelji preko družbenih omrežij. Opaziti je mogoče trend, ki kaže na to, da bomo čedalje več vsakodnevnih aktivnosti lahko opravljali od doma. Ker pa je prekomerna izolacija lahko škodljiva, je cilj te diplomske naloge izdelati program, ki bo spodbujal uporabnikovo aktivnost izven doma. Izdelali bomo aplikacijo eHerbarium, ki bo predstavljala herbarij v moderni, digitalni obliki. Uporabniki bodo lahko poskusili dokončati svoj herbarij z lokalnimi cvetlicami in se pri tem hkrati seznanili z njimi. V teoretičnem delu diplomske naloge bo izvedena primerjava naše rešitve z že obstoječimi. Predstavljen bo tudi načrt aplikacije skupaj z vsemi uporabljenimi tehnologijami ter orodji, ki so bila uporabljena pri izdelovanju aplikacij. V praktičnem delu bodo predstavljene posamezne komponente aplikacij, njihovo delovanje ter predstavitev delovanja aplikacij.

Jeram Žika, Spletna aplikacija, ki ilustrira komunikaciji UDP in TCP, diplomska naloga (september 2020)

Mentor: doc. dr. Panče Panov, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Za razumevanje in razlaganje delovanja protokolov transportne plasti v računalniških omrežjih obstaja več različnih načinov. Opisi protokolov so dostopni v različni strokovni literaturi, na spletu pa obstaja mnogo strani, ki se na različne načine lotevajo obravnavanja te teme. V tej diplomski nalogi bom predstavil spletno aplikacijo, ki ilustrira delovanje protokolov UDP in TCP, uporabljalo pa se jo bo lahko tudi v učne namene. V prvem delu diplomske naloge najprej povzemam razvoj referenčnih modelov računalniških omrežij in opisujem transportno plast, v nadaljevanju pa podrobno predstavim delovanje obeh protokolov. Drugi del naloge vsebuje potek razvoja in testiranja spletne aplikacije, izdelan pa je tudi kratek uporabniški priročnik, za lažjo uporabo same aplikacije.

Čurk Dejan, Razvoj spletne aplikacije za spremljanje statistike in prikazovanje grafik pri prenosih športnih dogodkov v živo, diplomska naloga (julij 2020)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Cilj diplomskega dela je raziskati in najti najboljšo možnost za prikaz trenutnih podatkov športne tekme s pomočjo programske opreme med prenosom v živo produkcijske ekipe naše šole. Po pregledu obstoječih rešitev smo ugotovili, da ni ustrezne opcije za naše potrebe, zato smo se odločili za razvoj lastne spletne aplikacije. Po raziskavi razvojnih orodij in tehnologij smo pričeli z razčlenjevanjem zaporednega toka podatkov. Podatke smo pretvorili v uporabne celote in jih uporabili za prikaz grafik, ki so vsebovale najpomembnejše informacije v prenosu za gledalce košarkarske tekme. S tem smo uspeli popestriti prenos za naše gledalce in dvignili njegovo kakovost. Ko smo rešili vsa tehnična vprašanja razvoja, smo morali pripraviti še načrt uporabniškega vmesnika spletne aplikacije, ki omogoča operaterjem učinkovit pregled nad vsemi aspekti košarkarske tekme in hiter vklop prikaza grafik v prenos. Multimedijska ekipa je spletno aplikacijo sprejela zelo dobro, saj ji omogoča boljše in učinkovitejše delo z manj napakami. Izpolnili smo vse zastavljene cilje.

Eržen Nejc, Razvoj aplikacije za pregled nastanitev in destinacij, diplomska naloga (julij 2020)

Mentor: asist. Peter Zupančič, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

Dandanes je razvitih že mnogo spletnih aplikacij, ki smo jih že vsi uporabili oz. jih še vedno uporabljamo za pregled destinacij in nastanitev, ki jih želimo obiskati. Vendar skozi leta posodabljanja so postale prenatrpane s tekstovnimi vsebinami, animacijami in videoposnetki. Temu primerno je to diplomsko delo posvečeno razvijanju spletne aplikacije za pregled nastanitev in destinacij. Cilj diplomske naloge je tako preglednost, odzivnost in uporabniku prijazna uporaba. V teoretičnem delu diplomskega dela je na kratko predstavljena zgodovina in razvoj interneta in uporabljena orodja ter tehnologije, ki so bila uporabljena za razvoj, v empiričnem delu pa se predstavi spletna aplikacija tako slikovno kot tudi opisno ter kakšen je njen dejanski proces uporabe.

Piletič Uroš, Razvoj sistema za nadzor in upravljanje doma, magistrska naloga (junij 2020)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, magistrski študijski program Informatika v sodobni družbi

Hiter tehnološki razvoj in prepletenost fizičnega sveta z digitalnim oblikujeta naš vsakdan, predvsem pa okolje, v katerem živimo. Vpliv omenjenih se hitro vključuje tudi v naše domove, kjer se kaže kot avtomatizacija vsakdanjih opravil s poudarkom na zagotavljanju udobja, varnosti in nenazadnje ohranjanju okolja. Na trgu lahko zasledimo številne rešitve na področju avtomatizacije doma, ki pa so v večini zelo ozko usmerjene ali cenovno težko dostopne. V magistrski nalogi smo se posvetili razvoju lastnega sistema za avtomatizacijo doma na podlagi cenovno dostopnih IoT komponent in naprednih tehnologij. Naloga skozi poglavja opisuje celoten potek razvoja sistema pametnega doma vse od analize področja, načrtovanja ključnih komponent, podatkovnega modela in komunikacijskih vmesnikov do razvoja vseh komponent sistema.

Čarman Igor, Razvoj prototipnega sistema za celovito upravljanje kmetijskih objektov na osnovi interneta stvari, magistrska naloga (september 2020)

Mentor: izr. prof. Davorin Kofjač, magistrski študijski program Informatika v sodobni družbi

V magistrski nalogi smo razvili in izdelali prototip za celovito upravljanje objektov na kmetiji s pomočjo interneta stvari. To smo storili s pomočjo miniračunalnika, ki vsebuje operacijski sistem Linux. Miniračunalnik je dovolj zmogljiv, da lahko na njem izdelamo rešitve za različna področja interneta stvari z lastnim oblakom. Strojna oprema temelji na miniračunalniku Raspberry 4 in pa RF 8.44 MHz brezžični povezavi temperaturnih senzorjev in stikal, ki komunicirajo med seboj preko protokola RS-232. Opravili smo študijo primera, ki obravnava bistvene značilnosti tako privatnega kot javnega oblaka, njune prednosti in omejitve. Naredili smo spletni portal, ki uporablja označevalni jezik HTML5. Ta omogoča vektorske izrise, ki so temelj za prikaz različnih gradbenih objektov. Portal je podprt z relacijsko bazo SQL, kar omogoča, da je celotna aplikacija prilagodljiva za različno velike objekte, kot npr. industrijske hale, stanovanjske hiše in podobno. Povezovalni jezik med HTLM5, CSS in bazo SQL je programski jezik Python.

2019

Bele Rudolf, Razvoj spletne aplikacije za spremljanje akademskih aktivnosti, diplomska naloga (oktober 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

Skoraj v vseh poklicih se prisotnost na delu vestno beleži, medtem ko je v akademski sferi prisotnost na delovnem mestu svobodnejša. S tem nastane problem pri določanju, koliko dela je posameznik opravil. Cilj te diplomske naloge je predstaviti problem in pregledati možne rešitve. V drugem delu bomo predstavili in na kratko opisali vse programe in orodja, ki jih bomo uporabili za izdelavo spletne aplikacije. Nadaljevali bomo s postopkom izdelave, kjer bomo predstavili načrtovanje spletne aplikacije, njen razvoj in testiranje. V zadnjem delu diplomske naloge pa bomo predstavili in prikazali konkretno delovanje spletne aplikacije.

Klobučar Matej, Razvoj aplikacije za spremljanje oddelka za preoblikovanje pločevin v industriji, diplomska naloga (oktober 2019)

Mentor: pred. mag. Janez Kolar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Tovarna avtomobilov Revoz, d. d., je ena izmed največjih tovarn in največji izvoznik v Sloveniji. Tovarna je razdeljena na več oddelkov oz. departmajev, med katerimi je eden izmed osnovnih oddelek za preoblikovanje pločevin (presernica). V omenjenem oddelku je med drugim zelo pomembno spremljanje stanja delovanja oddelka za en delovni dan, saj se na ta način napravi realizacijo in poda morebitne izboljšave za nadaljnjo delo.
Zaradi slabega delovanja načina pridobitve podatkov o delovanju oddelka je prineslo do izdelave aplikacije narejene s pomočjo orodja Microsoft Excel. Aplikacija je namenjena obdelavi podatkov, katere dobi na dnevni ravni. Ti so prikazani na različne uporabniku prijazne načine. Prav tako je proces pridobitve novih podatkov in predstavitve podatkov avtomatiziran s pomočjo skriptnega programskega jezika VBA v sodelovanju z oblačno storitvijo (OneDrive). Slednja skrbi za nalaganje in hranjenje podatkov v obliki poročila in na ta način daje možnost uporabniku, da ima dostop do njih kadarkoli in kjerkoli.

Lukas Matic, Izdelava aplikacije za ocenjevanje vrednosti rabljenih vozil, diplomska naloga (oktober 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Nakup ali prodaja rabljenega vozila lahko predstavlja za osebo brez tovrstnega znanja veliko težavo in dolgotrajen proces. Na slovenskih spletnih oglasnikih je veliko različnih oglasov, iz katerih je težko razbrati objektivne vrednosti vozil. Iz tega razloga smo izdelali aplikacijo, ki uporabnikom omogoča hitro in enostavno ocenjevanje različnih vozil na slovenskem trgu. Nekaj tovrstnih aplikacij za slovenski trg sicer že obstaja, so pa večinoma plačljive ali nezanesljive. V diplomski nalogi so predstavljene tehnologije za izdelavo aplikacije: PHP, Javascript in Bootstrap, metode pridobivanja ocenitev s pomočjo strojnega učenja ter razvojno okolje XAMPP. Natančno je opisan postopek razvoja aplikacije, njene zahteve in funkcionalnosti.

Grandovec Jure, Spletna aplikacija za upravljanje z recepti, diplomska naloga (oktober 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

Cilj diplomske naloge je razvoj spletne aplikacije za upravljanje z recepti. V prvem delu diplomske naloge primerjamo različne spletne strani, katerih glavna tema so recepti. Pri teh spletnih straneh raziščemo njihove dobre in slabe lastnosti ter prav tako uporabnost določenih funkcionalnosti. Na podlagi te raziskave smo se odločili za glavne funkcionalnosti spletne aplikacije v razvoju. V diplomski nalogi predstavimo orodja in tehnologije, uporabljene za razvoj spletne aplikacije. Podrobno opišemo tudi postopek razvoja, načrtovanja in delovanja aplikacije. Ob koncu naštejemo še dodatne funkcionalnosti in razširitve, ki jih nameravamo spletni aplikaciji dodati v primeru nadaljnjega razvoja.

Kirm Alen, Razvoj izvorne iOS aplikacije za spremljanje podatkov o vremenu, diplomska naloga (oktober 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V diplomski nalogi predstavimo izdelavo izvorne iOS aplikacije, ki bo posameznika obveščala o vremenski napovedi in nepričakovanih vremenskih dogodkih. Poleg tega opišemo celoten cikel razvoja mobilne aplikacije. Izpostavimo problem, za katerega želimo uporabnikom ponuditi moderno, hitro in enostavno programsko rešitev. Definiramo okolje ter opišemo orodja uporabljena pri razvoju aplikacije. Definiramo in predstavimo arhitekturo aplikacije ter njene funkcionalnosti. Na koncu sledi prikaz delovanja programske rešitve.

Gradišar Jože, Razvoj spletne aplikacije za filtriranje nepremičninskih oglasov objavljanih v skupini na Facebooku, diplomska naloga (oktober 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V diplomski nalogi je predstavljen potek razvoja spletne aplikacije za filtriranje nekategoriziranih oglasov, od snovanja izgleda do same implementacije. V prvem delu je predstavljena problematika in opis zahtev spletne aplikacije, ki bi služila takšnemu namenu. Prav tako so predstavljene tehnologije uporabljene za razvoj aplikacije. V drugem delu je predstavljen razvoj spletne aplikacije, konfiguracije strežnika in objave na splet. Na koncu jedrnato predstavimo delovanje spletne aplikacije in v zaključku predstavimo naše ugotovitve in možnosti za nadgradnjo aplikacije.

Turk Jan, Razvoj spletne aplikacije o Problemu hanojskih stolpov, diplomska naloga (oktober 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Informatika v sodobni družbi

Problem hanojskih stolpov je zanimiva matematična uganka. Za reševanje osnovnega problema hanojskih stolpov na spletu obstajajo številne aplikacije. Primanjkujejo pa aplikacije, ki bi omogočale reševanje težavnejših različic problema. Poleg osnovnega pregleda problema hanojskih stolpov so v diplomski nalogi predstavljene pomanjkljivosti obstoječih aplikacij, ki omogočajo reševanje težavnejših problemov. V nadaljevanju pa so opisane tehnologije, ki so bile uporabljene pri izdelavi spletne aplikacije, in postopek izdelave aplikacije, ki omogoča reševanje raznovrstnih variacij problema hanojskih stolpov. Spletna aplikacija vsebuje tudi funkcionalnost registracije in prijave, kar omogoča shranjevanje in pregled doseženih rezultatov.

Bele Denis, Razvoj spletne aplikacije za simulacijo odgovorov SCADA sistemov, diplomska naloga (julij 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V diplomski nalogi predstavimo proces izmenjave podatkov v okolju povezanih računalniških sistemov v večjem podjetju. Izpostavimo problematiko vpeljave novih in preveritve obstoječih poslovnih procesov na enonivojskih sistemih ter potrebo po simulaciji dejanskih naprav. Pregledamo strukturo proizvodnih informacijskih sistemov in vanjo umestimo našo aplikacijo ter definiramo zahteve, ki jih mora nuditi. Definiramo okolje, v katerem bo aplikacija delovala, ter navedemo orodja, ki jih bomo uporabili pri razvoju le-te. Predstavimo orodja Microsoft Visual Code, Microsoft SQL Server, ogrodje Node.js,  programski jezik JavaScript ter programske pakete, ki jih uporabljamo znotraj navedenih orodij. V nadaljevanju predstavimo strukturo in ključne funkcionalnosti aplikacije. Na koncu sledita prikaz delovanja rešitve skozi celoten komunikacijski proces in primerjava nove rešitve s trenutnim načinom dela.

Pirc Vojko, Detekcija (ne)gibanja v zaprtih prostorih, razvoj sistema eMotion, diplomska naloga (julij 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Cilj diplomske naloge je raziskati možnost izdelave naprave, ki bi ostarelim oz. vsem tistim, ki potrebujejo podporo, omogočala samodejno obveščanje skrbnikov o morebitnih nevsakdanjih dogodkih in s tem varnejše bivanje v domačem okolju. Komunikacijska naprava bi zaznala premike oz. časovna obdobja brez premikov v zaprtih prostorih. Preko spletne aplikacije, ki bi te informacije uporabila, bi si uporabnik oz. skrbnik spreminjal urnike, nastavitve zaznavanja in načine obveščanja. Prvi del naloge predstavlja izdelavo in programiranje komunikacijske naprave, ki skrbi za sprejem signalov in prenos podatkov na strežnik. Drugi del naloge je namenjen predstavitvi tehnologij, uporabljenih pri razvoju in opisu spletne aplikacije.

Makovec Matej, Razvoj spletne aplikacije za nadzor sistemov knjiženja terjatev, diplomska naloga (julij 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V vsakodnevnem poslovanju podjetij ali institucij, ki imajo opravka s kompleksnejšimi informacijskimi sistemi, sta čas in napor, porabljena za nadzor ter vzdrževanje teh raznovrstnih, a po navadi soodvisnih sistemov in obdelavo podatkov, bistvenega pomena. Zaradi tega sem v podjetju, kjer sem zaposlen, razvil spletno rešitev, ki omogoča nadzorovanje takšnih kompleksnih informacijskih sistemov. Ta večslojna rešitev je tudi predmet diplomske naloge, v kateri bom poskušal predstaviti njeno strukturo in razvoj ter odgovoriti na zastavljena ključna raziskovalna vprašanja, ki bodo predstavljena v nadaljevanju naloge.

Kambič Denis, Izdelava spletne aplikacije za pomoč pri upravljanju prostovoljnega gasilskega društva, diplomska naloga (junij 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

Slovenija ima zelo razvito področje gasilstva, na njem deluje veliko prostovoljnih gasilskih društev, ki se verjetno srečujejo s podobno težavo kot društvo, katerega pripadnik sem tudi jaz. Do težav prihaja zaradi vedno večje količine podatkov, ki so še vedno v fizični obliki in tako ne omogočajo poenostavljenega brskanja in urejanja podatkov. Zato sem se odločil za izdelavo spletne aplikacije, ki bo delno digitalizirala poslovanje in tako vodilnim olajšala delo. Diplomska naloga opisuje potek izdelave spletne aplikacije za pomoč pri upravljanju prostovoljnega gasilskega društva. Vsebuje opis preučevane skupine, ki vključuje opredelitev trenutne problematike z vidika dostopnosti in preglednosti podatkov, ki so zdaj v večini primerov še vedno v fizični obliki. Po opredelitvi problemov sledi analiza zahtev, kjer opredelimo funkcionalnosti, ki jih je potrebno implementirati. Sledi načrtovanje, kjer se osredotočamo na izdelavo podatkovne baze z vsemi tabelami, potrebnimi za razvoj spletne aplikacije. Po uspešnem načrtovanju je na vrsti sama izdelava in predstavitev končnega izdelka, ki je razdeljen na javni del, namenjen predstavitvi društva, ter uporabniški del, ki je zaščiten s sistemom uporabniških imen in gesel ter vsebuje podatke, potrebne za upravljanje PGD.

Krücken Aleksander, Razvoj spletne aplikacije za učenje računanja s sorobanom, diplomska naloga (junij 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V zadnjih letih so se v Sloveniji razširili tečaji in delavnice osnovnih matematičnih računskih operacij s pomočjo japonskega mehanskega računala soroban. Žal je na spletu na voljo zelo malo spletnih aplikacij za soroban, v slovenskem jeziku pa celo nobene namizne, spletne ali mobilne. Zato sem izdelal spletno aplikacijo z odzivno zasnovo, ki deluje tudi na mobilnih telefonih in tablicah. V diplomski nalogi sem predstavil abak, njegovo zgodovino in razvoj ter postopke izvajanja osnovnih matematičnih operacij na sorobanu. Opisal sem uporabljene tehnologije, in sicer platformo .NET ter programski jezik C#. Podrobneje sem predstavil razvoj omenjene spletne aplikacije. S pomočjo aplikacije uporabnik spozna soroban in postopke izvajanja osnovnih računskih operacij ter vadi in s tem izboljša svoje računske sposobnosti. Posvetil sem se tudi procesom namestitve, prilagoditve in izdaje spletne aplikacije na Microsoftovem produkcijskem okolju v oblaku Azure.

Žvar Izidor, Predstavitev razvoja spletne aplikacije za upravljanje spletnih skupin, diplomska naloga (februar 2019)

Mentor: izr. prof. dr. Borut Lužar, visokošolski strokovni študijski program Računalništvo in spletne tehnologije

V diplomski nalogi predstavimo razvoj spletne aplikacije za ustvarjanje spletnih skupin. V prvem delu predstavimo nekaj že obstoječih spletnih aplikacij za ustvarjanje skupin in jih primerjamo z načrtovano spletno aplikacijo. Izpostavimo njihove pomanjkljivosti ter predstavimo prednosti načrtovane aplikacije. Drugi del je namenjen podrobni predstavitvi razvoja in funkcionalnosti spletne aplikacije. Predstavimo uporabljen programski jezik, knjižnice, izdelano PHP-ogrodje in navedemo razloge za njihovo izbiro. Podrobno predstavimo tudi varnost spletne aplikacije. Opišemo najbolj znane vrste napadov ter predstavimo zaščitne mehanizme vgrajene v spletno aplikacijo. V zadnjem delu predstavimo grafično podobo spletne aplikacije, odzivni dizajn in v zaključku naše ugotovitve.

Skip to content